Hoe zeg ik de woning op?

Je kunt je huur alleen opzeggen met een aangetekende brief. Je ontvangt van ons dan een aangetekende bevestiging van je opzeg met hierin een afspraak voor de teruggave van de sleutels.

 

Hoe lang duurt de opzeg?

De opzegtermijn duurt drie maanden. Die termijn begint te lopen op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin de opzeg werd gegeven. 

Als de laatste overblijvende huurder categorie A of B verhuist naar een rust- en verzorgingstehuis, dan geldt een opzegperiode van één maand.

Bij overlijden van de laatste overblijvende huurder categorie A of B, loopt de opzegtermijn tot het einde van de maand waarin het overlijden plaats vond.

 

Laat de woning in goede staat achter

Voor je verhuist, moet je de woning proper maken en in een goede staat aan ons teruggeven. Een medewerker van de dienst woonprojecten neemt na de opzeg onmiddellijk contact met je op om al eens te komen kijken naar de staat van de woning. Hij of zij geeft dan aan welke herstellingen je eventueel moet uitvoeren.

De staat van de woning controleren we volledig tijdens de plaatsbeschrijving. Je geeft jouw sleutels af aan de medewerker die de plaatsbeschrijving doet.

Tijdens de plaatsbeschrijving nemen we ook samen de meterstanden van gas, water en elektriciteit op. Laat ze dus niet afsluiten.

 

Huurwaarborg

Binnen de drie maanden nadat we samen de plaatsbeschrijving maakten, ontvang je van ons een afrekening van de eventuele huurschade en herstellingskosten. Die kosten trekken we af van de waarborg. Wat overblijft, storten we op jouw rekening.