Wanneer kan je je inschrijven?

  • persoonlijk aan het loket tijdens de openingsuren op maandag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur
  • iedere eerste dinsdag van de maand op de zitdag in het OCMW van Wellen, Dorpsstraat 26 B, 3830 Wellen van 9.30 uur tot 11.30 uur
  • tijdens de kantooruren op afspraak (indien je je niet kan vrijmaken tijdens de gewone openingsuren van het loket)
  • heb je mobiliteitsproblemen omwille van je fysieke toestand, dan is een inschrijving aan huis mogelijk: gelieve ons te contacteren voor het maken van een afspraak.

 

Breng de juiste documenten mee

Je moet verschillende documenten meebrengen, zodat we je kunnen inschrijven.

Je identiteitskaart

Breng een fotokopie van de identiteitskaarten van alle gezinsleden boven de 18 jaar mee.

Ben je nog geen 18 jaar en woon je zelfstandig onder begeleiding?

Dan heb je een attest nodig van de dienst die je begeleidt of een attest van ontvoogding. Daarop moet de startdatum van voogdij of begeleiding staan.

Geen eigendom

Je moet een verklaring op erewoord invullen dat je geen eigendom bezit in binnen- en buitenland.

Inkomen

Welke inkomensbewijzen je moet meebrengen, hangt af van je situatie. 
Wij zijn verplicht om jouw inkomensgegevens elektronisch op te vragen bij de juiste instanties. Alleen als wij de informatie niet digitaal kunnen bekomen, dan moet jij zelf documenten verzamelen. Ook in enkele specifieke situaties (zie hieronder) is dat het geval.

Je kan altijd op voorhand naar ons bellen op 011/28 83 10 (keuzetoets 2). Hou je rijksregisternummer bij de hand en wij kijken of je voldoet aan de inschrijvingsvoorwaarden.

Speciale situaties:

  • Verdiende je drie jaar geleden te veel maar is je inkomen nu lager: breng dan je inkomen van de laatste 3 maanden mee.
  • Had je drie jaar geleden geen inkomen maar in de jaren erna wel: breng dan een overzicht van je laatste inkomsten mee.
  • Had je tussen drie jaar geleden en vandaag geen enkel inkomen: dan moet je een verklaring op eer ondertekenen.
  • Had je meer dan één soort van inkomsten: breng dan alle verschillende documenten mee. Wij berekenen dan je totale inkomen.
  • Zat je tussen drie jaar geleden en vandaag in schuldbemiddeling: dan moet je inkomensbewijzen van de laatste drie maanden meebrengen, de documenten over de schuldbemiddeling zelf en over afbetaalde schulden.


Het inschrijvingsformulier

Tijdens je inschrijving word je begeleid door één van onze medewerksters van de afdeling Huisvesting.

Op het inschrijvings/woonkeuzeformulier kan je aanduiden voor welke woningen je je kandidaat wil stellen en hoeveel maximale huurprijs (zonder vaste huurlasten) je wil betalen. 

Enkele dagen na je inschrijving krijg je per post je inschrijvingsbewijs toegestuurd.